آیا وقتی سرماخورده اید می‌توانید تمرین کنید؟

بدنسازان ایرانی

اخبار و تصاویر مربوط به ورزش بدنسازی در ایران و جهان

پرینت

برای همیشه پیش می‌آید که وسط یک دوره تمرینی که خیلی خوب هم رو به پیشرفت است،ناگهان سرما بخورند. چند بار تا به حال این سوال را از پرسیده اید که “دوست دارم بدانم که آیا در صورت ابتلا به سرماخوردگی یا هر بیماری مشابه دیگر می‌توان به تمرینات(کاردیو،بدنسازی یا هر دو اینها) ادامه داد یا نه؟”

عقل سلیم می‌گوید که بدن باید قبل از اینکه وارد یک فعالیت شدید شود، به خوبی ریکاوری شده باشد.اما آیا یک تمرین کاردیو یا بدنسازی سبک اشکال دارد؟ از یک طرف دوست ندارید پیشرفتتان را متوقف کنید و از طرف دیگر دوست ندارید بیماریتان طولانی تر شود چون بدن مجبور است مواد مغذی زیادی را به عضله سازی اختصاص دهد و برای واکنش دفاعی چیزی نمی‌ماند.

مریض هستید می‌خواهید تمرین کنید؟

این سوال خیلی زمان بر است.الان که فصل زمستان است و دور و برتان را که نگاه کنید خیلی‌ها را می‌بینید که یا عطسه می‌کنند یا سرفه و سرما خورده اند.شما می‌توانید وقتی سرما خورده اید تمرین کنید اما فقط تحت شرایط خاص. اجازه بدهید کمی‌بیشتر توضیح بدهیم:‏

در شرایط زیر نباید تمرین کنید:‏

‏*تب دارید،حالت تهوع دارید،بیماریتان بسیار مسری و واگیردار است و در باشگاه‌های عمومی‌تمرین می‌کنید.‏

در شرایط زیر می‌توانید تمرین کنید:‏

‏*یک سرماخوردگی خفیف دارید،چند روز از سرماخوردگیتان گذشته است و مراحل بد بیماری را پشت سر گذاشته اید.‏

خیلی از آدم‌ها را می‌بینیم که علیرغم بیماری،تمرینات بسیار شدیدی را انجام می‌دهند،آنهم نه با یک سرماخوردگی معمولی،با آنفولانزا.اینکار نه تنها باعث می‌شود بدنتان ریکاور نشود و بیمارشان هم یکی دو هفته بیشتر طول بکشد.همانطور که می‌بینید،تمرین کردن در مواقعی که به یک سرماخوردگی خفیف مبتلا هستید،کار چندان سختی نیست.حتی باعث می‌شود راه عبوری بینیتان باز شده و بتوانید راحت تر نفس بکشید.ریکاوریتان هم دچار مشکل نخواهد شدچون بیماریتان یک سرماخوردگی خفیف است و تمرینتان هم یک تمرین خیلی سبک.لازم به ذکر است که باید از انجام تمرینات شدتی و پرفشار خودداری کنید.تمرین بدنسازی هم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود مگر اینکه شدت آن همین قدر پایین باشد.در این روزها هدفتان نباید عضله سازی،افزایش حجم یا قدرت باشد.فقط برای اینکه حالتان بهتر شود و فعالیت بدنتان متوقف نشود باید تمرین کنید.

چراکاردیو؟ ‎

به نظر می‌رسد تمرینات بدنسازی فواید قلبی – عروقی برای شما نخواهد داشت(مگر اینکه از تکنیک تمرینات چرخشی استفاده کنید).تمرینات کاردیو سبک به مدت ۲۰ دقیقه یا در همین حدود برای شما بسیار خوب است.تحقیقات نشان می‌دهد که انجام تمرینات کاردیو در مواقع سرماخوردگی بیشترین فواید را برای شما دارد.کار کردن با وزنه این تاثیر را برای شما نخواهد داشت.مریض شدن هیچ لذتی در ندارد اما اگر بخواهید بیش از حد تمرین کنید،فقط بیماریتان را طولانی تر کرده اید،پس به خاطر داشته باشید که تمریناتتان باید حتما سبک باشد.

اگر خدایی ناکرده این زمستان سرما خوردید،کمی‌تمرینات کاردیو سبک انجام بدهید. حتی کمی‌پیاده روی در اطراف منزلتان هم برایتان مفید خواهد بود.تا زمانی که تمرینات سبک باشد،ریکاوریتان متوقف نخواهد شد.این سوال موضوع دیگری را هم همراه خود می‌آورد و آن هم ایجاد وقفه در تمرینات است.آیا می‌توانید در تمریناتتان وقفه ایجاد کنید یا نمی‌توانید؟

واقعیت این است که وقفه در تمرینات نه تنها باعث می‌شود زمان بیشتری در باشگاه بمانید،بلکه سریعتر ریکاور می‌شوید و بدون اینکه تمرینات وزنه یا کاردیو انجام داده باشید،قدرت بدنیتان بالا می‌رود.همانطور که می‌بینید،بعد از انجام تمریناتتان پشت سر هم،بدنتان در یک حالت ثابت می‌ماند.در بعضی مواقع حتی سیستم ایمنی بدنتان هم به خطر افتاده و بیمار می‌شوید.تجربه نشان داده است که پشت سر هم تمرین کردن،آنقدر به بدن فشار می‌آید که دیگر قادر به ریکاوری مطلوب نیست.فقط کافی است که ۷ روز استراحت کنید و به مفاصلتان اجازه دهید طی این مدت استراحت کرده و التیام پیدا کنند.پس نه تنها وقفه انداختن بین تمرینات برای سیستم ایمنی بدن خوب است،برای ریکاوری مفاصل نیز مفید است.

اگر هر ۱۲-۸ هفته یکبار،در تمریناتتان وقفه ایجاد کنید،مطمئن باشید که بعد از ۷ روز که باشگاه بر می‌گردید نه تنها خیلی خوب ریکاور شده اید،بلکه قدرت بدنیتان هم بالاتر رفته است و می‌توانید بسیار شدیدتر از سابق تمرین کنید و بر خلاف نظر عموم مردم،طی این ۷ روز عضلاتتان هم از دست نخواهد رفت و هیچ چیز را دست نمی‌دهید. طی این وقفه مصرف مکملتان باید به همان شیوه سابق باشد.فقط باید تمرین نکنید،اما باید فعالیت بدنی داشته باشید.اینکار باعث می‌شود کمتر هم بیمار شوید.


سایت پرورش اندام ایرانی
كد لوگوي ما
سایت پرورش اندام ایرانیدریافت کد
">

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در دو شنبه 1 آبان 1391 ساعت 10:14 توسط حمید رضا بابایی HB |



[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]
تمامی حقوق مطالب و تصاویر متعلق به سایت پرورش اندام ایرانی می باشد و ذکر منابع با لینک به سایت ما می باشد www.hbbody.lxb.ir