نكات چربي سوزي علمي

بدنسازان ایرانی

اخبار و تصاویر مربوط به ورزش بدنسازی در ایران و جهان

پرینت

 

نكات چربي سوزي علمي

زماني كه كاهش وزن را هدف خود قرار مي‌دهيد، چند اشتباه خيلي رايج وجود دارد كه ممكن است به احتمال زياد مرتكب آنها شويد. توصيه مي‌كنيم اگر مي‌خواهيد وزن خود را كم كنيد ابتدا اين چند نكته را مطالعه كنيد و آنها را مد نظر داشته باشيد. از دست دادن چربي اضافه بدن كار مشكلي نيست. بلكه تنها به زمان، تلاش و تعهد نياز دارد.

 

 

اشتباه اول: خيلي زود- خيلي زياد

سوخت چربي در بدن زمان مي‌برد، شما نمي‌توانيد ناگهان همه را ببريد و دور بيندازيد. اگر شما سعي كنيد چربي زيادي در مدت زمان كوتاه از دست دهيد، شكست خواهيد خورد و دلسرد خواهيد شد و احتمالا رژيم خود را خواهيد شكست. يك طرح چربي سوزي حداقل بايد 12 هفته به طول بيانجامد، بنابراين از ابتدا اين آمادگي ذهني را داشته باشيد.

 

اشتباه دوم: مصرف كربوهيدرات در ساعات پاياني روز

اگر مي‌خواهيد چربي از دست بدهيد، در نيمه دوم روز (يعني بين ساعت 6 الي 12 شب) نبايد از كربوهيدراتها استفاده كنيد. اگر ساعت 8 صبح از خواب بر مي‌خيزيد مصرف كربوهيدراتها را از ساعت 4 بعدازظهر به بعد متوقف كنيد.

 

اشتباه سوم: عدم اختصاص وقت براي آماده كردن وعده‌هاي غذايي

اگر مي‌خواهيد رژيم بگيريد، پس همه كارها را درست انجام دهيد. برنامه غذايي روز بعد را شب قبل آماده كنيد اگر قرار است چيزي را طبخ كنيد، پس آنرا آماده كنيد. اگر چنين كاري نكنيد، شايد در نهايت هرچه در دسترستان باشد را مصرف كنيد كه معمولا چاق كننده است.

 

اشتباه چهارم: عدم انجام تمرينات به شكل منظم

براي سوزاندن چربي شما نياز داريد كه تمرين كنيد. توصيه مي‌شود 4 جلسه در هفته، هر نوبت حدود 35 دقيقه به تمرين هوازي بپردازيد. فعاليت‌هاي هوازي به ورزشهايي مثل دوچرخه‌سواري، دويدن، شنا كردن و غيره اطلاق مي‌شود. براي كسب بهترين نمايش تمرينات هوازي را صبح با معده خالي انجام دهيد.

 

اشتباه پنجم: تكيه بيش از حد به داروها

مكمل‌هاي چربي سوزي معجزه نمي‌كنند، بلكه بخشي از فرآيند چربي سوزي را بر عهده دارند و سرعت مي‌بخشند، شما بايد همزمان با مصرف آنها به تمرين بپردازيد و روي رژيم غذايي خود حساس باشيد. در حالي كه مكمل‌هاي چربي سوز نتيج خاصي را مشاهده نكرديد علت را در رژيم و تمرين جستجو كنيد، نه اينكه ميزان مصرف دارو را افزايش دهيد.

 

 

اشتباه ششم: عدم اجراي تمرينات با وزنه

تمرينات با وزنه نه تنها به شما كمك مي‌كنند كه ظاهر و فيزيك بهتري داشته باشيد، بلكه باعث افزايش سوخت و ساز بدنتان نيز مي‌شوند كه در نتيجه چربي سوزي در بدنتان افزايش مي‌يابد. يك برنامه تمرين با وزنه 3 روزه برايتان كفايت مي‌كند.

 

اشتباه هفتم: عدم مصرف پروتئين كافي

پروتئين‌ها بلوك‌هاي ساختماني عضلات هستند كه مي‌توانند بدنتان را عضلاني و آري‌تر از چربي جلوه دهند به شرطي كه تمرينات با وزنه را انجام دهيد.

 

اشتباه هشتم: انجام يك شيوه به دفعات

اگر تمرينات خود را به شكل دوره‌اي عوض نكنيد، در نتيجه نهايتاً خسته خواهيد شد و احتمالاً رژيم و تمرين را به طور كامل كنار خواهيد گذاشت. بدون ايجاد تنوع بدن به آنچه انجام مي‌دهيد عادت مي‌كند و بنابراين بعد از مدتي ديگر شاهد نتيجه نخواهيد بود.

 

اشتباه نهم: توجه بيش از حد به ترازو

در دوران چربي سوزي حتي يكبار هم خود را وزن نكنيد، چرا كه چنين كاري مي‌تواند موجب دلسردي و نااميديتان شود. اگر در جريان چربي سوزي تمرينات با وزنه هم انجام دهيد به طبع كمي حجم عضلاني به دست خواهيد آورد، بنابراين شايد شاهد كاهش وزن نباشيد اما در واقع چربي از دست داده‌ايد و عضله اضافه كرده‌ايد.

 

اشتباه دهم: تسليم شدن

مشغول هر كاري كه هستيد، دلسرد نشويد، چرا كه چند وقت بعد از آن پشيمان مي‌شويد كه چرا معتمد و پايبند نمانديد. اگر بي نتيجه مانديد و كاهش وزن نداشتيد، از راه ديگر امتحان و تلاش كنيد تا برايتان تنوع و سرگرمي باشد.

 

استفاده از مطالب باذکر منبع مجاز است(www.hbbodi.lxb.ir)


سایت پرورش اندام ایرانی
كد لوگوي ما
سایت پرورش اندام ایرانیدریافت کد
">

نظرات شما عزیزان:

RAZ
ساعت18:09---9 مرداد 1391
باسلام
مرسی از وبلاگ عالی تون
این پست واقعا به کار من اومد
من دنبال یه برنامه مناسب برای کاهش وزن بودم
لطفا وبلاگ من رو هم لینک کنید
مطمئنا همه دنبال چنین وبلاگی که دارید میگردن
yasin_raz.lxb.ir

یاعلی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در سه شنبه 3 مرداد 1391 ساعت 14:40 توسط حمید رضا بابایی HB |



[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]
تمامی حقوق مطالب و تصاویر متعلق به سایت پرورش اندام ایرانی می باشد و ذکر منابع با لینک به سایت ما می باشد www.hbbody.lxb.ir