ارتباط رنگ قرمز و فرآيند ريكاوري

بدنسازان ایرانی

اخبار و تصاویر مربوط به ورزش بدنسازی در ایران و جهان

پرینت
 
وقتي نوبت به انتخاب غذاهايي مي‌رسد كه به ساخت عضله و افزايش قدرت كمك مي‌كنند، ذهن اكثري معطوف به سفيده تخم‌مرغ، تن، برنج قهوه‌اي و ديگر موارد مشابه در دنياي بدنسازي مي‌شود و احتمالاً در اين حالت يكي از آخرين گزينه‌هايي كه به ذهن افراد مي‌رسد مي‌تواند گيلاس باشد...

وقتي نوبت به انتخاب غذاهايي مي‌رسد كه به ساخت عضله و افزايش قدرت كمك مي‌كنند، ذهن اكثري معطوف به سفيده تخم‌مرغ، تن، برنج قهوه‌اي و ديگر موارد مشابه در دنياي بدنسازي مي‌شود و احتمالاً در اين حالت يكي از آخرين گزينه‌هايي كه به ذهن افراد مي‌رسد مي‌تواند گيلاس باشد.

اما حقيقت دارد كه اگر از گيلاس‌ها به درستي استفاده شود، مي‌توان منافع گوناگوني از آنها به جهت توسعه ريكاوري بعد از تمرين بدست آورد. علاوه بر اينكه از نوع خام و پخته آنها در انواع دسرها استفاده مي‌شود، از گيلاس مدت‌هاي مديدي است كه در صنعت داروسازي بهره‌برداري مي‌شود.

به افراد بسياري كه از آماس و تورم عضلات در رنج‌اند نظير افرادي كه مبتلا به آرتروز هستند توصيه مي‌شود به جهت كمك به برطرف‌شدن نشانه‌هاي درد مصرف گيلاس را فراموش نكنند. آنتوسيانيزها تركيبات شناخته شده‌اي هستند كه در گيلاس‌ها وجود دارند و اعتقاد بر اين است كه اين اجزاء فعال منجر به كاهش ورم موجود در بدن مي‌شوند.

طي چند سال اخير، مطالعات بي‌شماري نشان داده‌اند كه مصرف گيلاس مي‌تواند منجر به كاهش سطوح معين تورم شود و از آنجايي كه تمرين سنگين در باشگاه نيز منجر به ايجاد چنين موردي در بدنسازان مي‌شود، پس مصرف گيلاس نبايد به عنوان ماده‌اي كه در كاهش يا كنترل آماس بعد از تمرين مفيد است به هيچ عنوان فراموش نشود.

سطوح بالاي ورم در عضلات فرآيند ريكاوري را به تاخير مي‌اندازند و كسب عضله را با مشكل مواجه مي‌كنند، بنابراين مهم است كه فرآيند آماس و تورم عضلاني را تحت كنترل داشته باشيم.

 

پس سعي كنيد بعد از تمرين حتماً گيلاس را در برنامه كربوهيدراتي خود بگنجانيد، زيرا نه تنها به شما كمك مي‌كند تا سطوح گليكوژني خود را احياء كنيد، بلكه همچنين منجر مي‌شود تا فرآيند ريكاوري خود را تسريع ببخشيد و از درد و تورم حاصل از تمرين به ميزان قابل توجهي بكاهيد. سعي كنيد ميزان مصرف‌تان از يك الي يك و نيم فنجان بالاتر نرود. همچنين مي‌توانيد عصاره اين ميوه پرخاصيت را به محلول پروتئيني بعد از تمرين‌تان افزوده و بدين صورت از خواص آن بهره‌مند شويد.



سایت پرورش اندام ایرانی
كد لوگوي ما
سایت پرورش اندام ایرانیدریافت کد
">

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در چهار شنبه 22 شهريور 1391 ساعت 15:11 توسط حمید رضا بابایی HB |



[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]
تمامی حقوق مطالب و تصاویر متعلق به سایت پرورش اندام ایرانی می باشد و ذکر منابع با لینک به سایت ما می باشد www.hbbody.lxb.ir