نکاتی که باید در مورد مکمل های تقلبی بدانید!

بدنسازان ایرانی

اخبار و تصاویر مربوط به ورزش بدنسازی در ایران و جهان

پرینت
real_fake

تمامی نکاتی که باید در مورد مکملها بدانید

۱- اغلب مکملهایی که تاریخ انقضای آن‌ها با جوهر قرمز چاپ شده احتمال تقلبی بودن بیشتری دارند .
۲- پودرمکمل ها باید یکدست و یکرنگ باشد .(البته برخی مکمل‌های اصل دارای دانه‌های رنگی هستند مثلا یک پودر شکلاتی دارای دانه‌های سفید رنگ هم هست.)
۳- وجود دانه‌های رنگی در بین پودر نشانه تقلبی بودن است .
۴- مکمل ها نباید بوی نامطبوع بدهند .
۵- مقداری از مکمل را کف دست ریخته و کمی نمناک کنید تا چسبندگی فوق العاده ایجاد کرده و پودر با مالش دست به شکل گلوله گلوله درآید .
۶- چنانچه مقداری از پودر را در دهان بگذارید هر چه مقدار چسبندگی بیشتر باشد نشانه کیفیت بالای آن است .
۷- پودرهای وی ۱۰۰ درصد نباید شیرین باشند و فقط طعم دار هستند .
۸- اغلب شرکت‌های مطرح بر روی پلمپ درب قوطی‌ها آرم شرکت را درج می‌کنند و نبود این آرم ( نه همه شرکت‌ها ) احتمال تقلبی بودن مکمل می‌رود .
۹- پلمپ درب را از کناره‌ها با دست لمس کنید در صورت پلمپ بودن درب باید کاملا پلمپ محکم باشد و در مواردی هم بسیاری از مکمل‌هایی که مستقیم از کشورهای قاره آمریکا و اروپا وارد می‌شوند یا پلمپ کاغذی و بادی نداشته ویا پلمپ‌شان به خوبی پرس نشده است معمولا انواع قلبی در ایران را با چسب پلمپ می‌کنند .
پلمپ درب قوطی باید پلمپ بادی باشد و هنگام باز کردن پلمپ از کناره‌ها به راحتی از قوطی جدا نشود و دارای چسبندگی فوق العاده در کناره‌ها باشد باز هم این مورد در مورد همه مارک‌ها نیست و وجود آن هم دلیل بر تقلبی نبودن نیست .
۱۱- پلاستیک قوطی نباید از جنس شفاف باشد بلکه باید رنگ دار بوده و داخل قوطی و محتوی آن پیدا نباشد برای این منظور سر و ته قوطی را بررسی کنید .
۱۲- قوطی‌های دارای پلمپ زیپی باید به صورت یک دست پلمپ شده باشند و در قسمت پلمپ زدگی وجود نداشته باشد .
۱۳- هرگز وجود هالوگرام را نشانه اصل بودن کالا ندانید .
۱۴- مکمل‌های کیسه‌ای باید دارای کیسه چند لایه بوده و هیچ درزی نداشته باشند و کیسه‌های ان‌ها نیز از جنس کاغذی نباشد .
۱۵- قوطی‌ها و کیسه‌های کوچک با وزن زیاد مکمل اغلب تقلبی هستند به طور مثال دیده شده در قوطی‌های مرسوم یک کیلوگرمی به طور کامل پر شده و دارای وزن زیادی هستند
مکمل‌های کیسه‌ای دارای پلمپ و زیپ کشویی می‌باشند تا به سهولت مصرف شوند پس مکمل‌های کیسه‌ای را بدون زیپ کشویی ( درست در بالای کیسه و کمی پایین تر از پلمپ با لمس کردن برآمدگی حاصل از زیپ کشویی قابل لمس است ) خریداری نکنید .
۱۷- وزن مکمل باید دقیق باشد .
۱۸- پس از خرید هر نوع مکمل به سایت شرکت سازنده مراجعه کنید و نمونه فوق را با نمونه تولیدی شرکت مطابقت دهید همچنین سایت شرکت باید دارای آدرس و محل شرکت و تلفن و توضیحات لازم مربوط به هر مکمل باشد ( برخی شرکت‌ها محصولات جدید و یا نمونه‌های مشابه در دیگر وزن‌ها و کلیه محصولات خود را در سایتشان درج نمی‌کنند )
۱۹- طعم درج شده بر روی بسته را با طعم محتوی آن مطابقت دهید .
۲۰- قیمت مکمل را مقایسه کنید و معمولا این قیمت‌ها در سایت شرکت سازنده موجود است و اگر نبود در سایتهای فروشگاهی موجود است که با جستجو در اینترنت به آن‌ها دست می‌یابید به طور مثال مکملی که در خود کشور سازنده ۲۵ دلار است نباید در داخل ایران ۱۵ دلار باشد و این اختلاف قیمت نشان از تقلبی بودن کالاست .
افزایش ناگهانی وزن بدن و ایجاد پف پس از مصرف مکمل‌ها نشانه تقلبی بودن آن است به طوری که فرد پس از دو روز مصرف چندین کیلو اضافه کرده و صورت و بدن وی پف زیادی کرده است.
۲۲- اغلب مارک‌های معتبر موجود آرم شرکت را به صورت برجسته بر روی درب قوطی درج کرده‌اند
۲۳- تشخیص مکملهای چینی از نمونه اصل آن‌ها اغلب بسیار دشوار می‌باشد و تنها با کنار قرار دادن تعدادی از آن ها می‌توان پی به وجود اختلاف در نحوه بسته بندی و تقلبی بودن برد و یا استفاده از تجربه شخصی فرد .
۲۵- مکملهای سطلی موجود در بازار اغلب تقلبی و تولیدات زیر زمینی هستند در خرید آن‌ها نهایت دقت را به عمل آورید و نمونه خریداری شده را با نمونه موجود در سایت شرکت مطابقت دهید و بدانید که دیگر این مکمل‌های سطلی دارای درب‌های معمولی نیستند نمونه‌ آن‌ها را می‌توانید در تبلیغات نمایندگی‌های معتبر در هفته نامه‌ها و روزنامه‌ها و مجلات مشاهده کنید.


سایت پرورش اندام ایرانی
كد لوگوي ما
سایت پرورش اندام ایرانیدریافت کد
">

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در دو شنبه 17 آبان 1395 ساعت 20:39 توسط حمید رضا بابایی HB |



[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]
تمامی حقوق مطالب و تصاویر متعلق به سایت پرورش اندام ایرانی می باشد و ذکر منابع با لینک به سایت ما می باشد www.hbbody.lxb.ir