۵ دلیل حیاتی برای مصرف نمودن BCAA

بدنسازان ایرانی

اخبار و تصاویر مربوط به ورزش بدنسازی در ایران و جهان

پرینت
bcaa heading_0

 بی سی آی ای از چند طریق میتواند باعث ارتقا رشد عضلانی شود. از طریق فرایند سنتز پروتیین و ساختمان اسید آمینه های منحصر به فرد که در خدمت پروتیین ماهیچه قرار دارد.

۱- بی سی ای ای کمک به ترویج دستاوردهای عضلانی مینماید:

هنگام مصرف این امینو اسیدها توسط روده جذب شده و مستقیم وارد کبد میشوند. سپس کبد تصمیم میگیرد با توجه به نیاز بدن قبل از مصرف هر چیزی از آنها استفاده نماید . اگر بدن نیاز به انرژی داشته باشد کبد آنها را برای تامین سوخت عضلات تجزیه نموده و برای ترمیم و ساخت عضله مهیا میسازد. بی سی آی ای توسط کبد بطور مستقیم در اختیار بافت های عضلانی قرار میگیرد.
از نظر سنتز پروتیینی لوسین برای تحریک رشد بسیار با ارزش است. در واقع لوسین استارت موتور در روند رشد عضلانی است .
همچنین طبق تحقیقات بی سی آی ای باعث ترشح هر دو هورمون انسولین و هورمون رشدGH میشود و حاصل آن افزایش حجم عضلانی و قدرت و کاهش درصد چربی بدن است .
و نیز مصرف بی سی آی ای باعث کاهش سطوح کورتیزول میباشد. این هورمون کاتابولیک در رابطه با سطوح تستسترون و تخریب عضلانی میباشد.
جرعه جرعه نوشیدن بی سی آی ای حین تمرین میتواند به کاهش تخریب ماهیچه ها و افزایش سرعت ریکاوری کمک نماید.
۲- بی سی ای ای کمک به از دست دادن چربی بیشتر:

با مصرف بی سی آی ای میتوان چیزی فراتر از ساخت عضله را انجام داد. لوسین و ایزولوسین میتوانند نقش عمده ای در از دست دادن چربی ها ایفا کنند.
اولین مطالعات در سال ۱۹۹۷ بر روی کشتی‌گیران رقابتی صورت گرفت . این افراد با داشتن رژیم کم کاری و مصرف بی سی آی ای درصد چربی بیشتری خصوصا در دور کمر نسبت به سایر ورزشکاران که از دارو نما استفاده کرده بودن از دست داده بودند.
همچنین مطالعات در برزیل نشان داد مصرف ۶ هفته مکمل لوسین همراه با یک رژیم کم کالری باعث از دست دادن چربی زیادی شد.
همچنین محققانه ژاپنی کشف کردن .تک اندام.افرادی که از مکمل ایزولوسین همراه با رژیم چربی بالا استفاده کردند چربی بیشتری از دست دادند نسبت به افرادی که رژیم غذایی کم چرب تر و بدون مصرف این مکمل را داشتند.
ایزولوسین قادر به فعال کردن گیرنده های خاص را دارد که موجب افزایش چربی سوزی میشود. ژن ‌PPARs قادر به مهار ذخیره چربی میباشد. با افزایش فعالیت این ژن در بدن میتوان بدن را تشویق به سوزاندن چربی بیشتر نمود و با کاهش فعالیت این ژن افزایش ذخیره چربی در بدن صورت خواهد گرفت.
۳- کمک به افزایش سطح انرژی و به تاخیر انداختن خستگی در بدن:

به دلیل دسترسی اسان BCAA توسط فیبرها عضلانی به راحتی میتواند منبع سوخت فوری به ویژه در جلسه تمرینات شدید قرار گیرد.
والین نقش کلیدی در تامین انرژی برای تمرینات دارد.
در طول تمرین مقادیر زیادی تریپتوفان از مغز گرفته شده و در آنجا تبدیل به ۵HTP سروتونین تبدیل میشود. بالا رفتن سروتونین این پیام را به مغز میدهد که بدن خسته شده است.که میتواند به کاهش قدرت عضلات و استقامت بیانجامد.

والین باعث میشود که تریپتوفان کمتر به مغز ورود پیدا کند و تریپتوفان کمتر باعث تولید سروتونین کمتر میشود و در نتیجه اجازه میدهد عضلات نیروی بیشتری را در طول تمرین صرف نمایند و دیرتر خسته شوند.
۴- افزایش سیستم ایمنی بدن:

داشتن تمرینات شدید و همچنین اعمال کاهش در رژیم غذایی کالری باعث تضعیف سیستم بدن میگردد. مصرف بی سی آی ای موجب افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن پس از ورزش میگردد. همچنین طبق تحقیقات برای کاهش ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز موثر میباشد

۵- بی سی ای ای باعث افزایش طول عمر میگردد.

محققان ایتالیایی با مطالعه بر روی موشها اخیرا دریافتن به موش هایی که این مکمل داده شده بود طول عمر بیشتری به دلیل فعالیت ژن طول عمر SIRT1 در حدود ۱۲ درصد مشاهده گردید.

مترجم : Pouria spring


سایت پرورش اندام ایرانی
كد لوگوي ما
سایت پرورش اندام ایرانیدریافت کد
">

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در دو شنبه 17 اسفند 1394 ساعت 23:11 توسط حمید رضا بابایی HB |



[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]
تمامی حقوق مطالب و تصاویر متعلق به سایت پرورش اندام ایرانی می باشد و ذکر منابع با لینک به سایت ما می باشد www.hbbody.lxb.ir